•                                                         Четвер, 16.05.2024, 15:30                                                                  Ви увійшли як Гость              Сайт Чупирянського НВО    
  • Головна » Файли » Вчителю-предметнику » Початкова школа

    Виховне заняття «Подорож до лісу»
    30.10.2012, 18:45


     Мета. Розвивати творче мислення, кмітливість, фантазію. Виховувати дбайливе ставлення

                до природи.

     

             Розповідь учителя.

    -         Одного разу один художник вирішив намалювати ліс. «Що таке ліс?» - думав художник..

    -          Діти, а  як ви думаєте, що таке ліс?

     Художник думав, що ліс -  це дерева. І став малювати дерева – берези і ялини, дуби і сосни.

    (Виставляю дерева:березу, дуб, ялину, сосну)

    -         Гарні вийшли в нього дерева, і здавалось ось-ось пробіжить вітерець і затріпотять

    листочки дубів, загойдаються лапи ялин і гілки беріз.

         А в куточку картини художник намалював маленького чоловічка з великою бородою – дідуся лісовичка. Тому що, який же ліс без лісовичка?

         Повісив художник картину на стіну, помилувався нею і кудись поїхав.

         А коли художник повернувся, то бачив то побачив на своїй картині замість зелених ялинок і кучерявих  берізок одні лише стовбури.

    -  Що трапилось? – здивувався художник. - Чому засох мій ліс?

    -  Який же це ліс? -  озвався хтось. – Це не ліс, а одні тільки дерева.

    Подивився художник в куточок картини і зрозумів, що це лісовичок розмовляє з ним.

    -         Хіба може бути ліс без кущів, трави і квітів?- запитав Лісовичок .

    -         Ні, не може, - погодився художник і почав малювати нову картину. Він знову намалював дерева і вони вийшли ще кращими, тому що поряд були такі ж красиві кущі, а на землі, серед зеленої трави багато яскравих квітів.

    -         (Виставляю траву, кущі, квіти)

    -         Ось тепер добре, - похвалив сам себе художник. Ось тепер у мене вийшов гарний ліс.

    Але пройшло небагато часу і ліс знову почав чахнути.

    -         Ти забув намалювати гриби. – сказав Лісовичок.

    -         Так , - погодився художник і намалював гриби.

     (Виставляю гриби)

    -         Діти, а що ви можете розповісти про рослини лісу?

    -         Відгадайте загадки, які приготував для вас Лісовичок.

    1.     Маленький, удаленький, крізь землю пройшов, червону шапочку знайшов.

    2.     Сиджу між трави, нагнись і зірви.

    3.     Не вогонь, а пече.

    4.     Літом виростають, а восени опадають.

    5.     Зимою і літом одним цвітом.

    6.      В шубі літом, а зимою роздягнений.

    Але ліс продовжував чахнути.

    -         Це тому, що в твоєму лісі немає комах. – Сказав Лісовичок.

    Художник взяв пензлик, фарбу і на листочках і квітах з’явилися  яскраві метелики і різнокольорові жуки.

    (Виставляю метеликів і жуків)

    -         Ну,  тепер все в порядку, - вирішив художник і знову кудись відлучився.

    А коли повернувся, очам своїм не повірив: замість пишного килима трав і квітів  на картині була лише гола земля.

    (Знімаю все: траву, кущі. Квіти)

    І дерева стояли голі, як зимою. Навіть гірше. Художник підійшов до картини і відсахнувся. Все на ній: і земля і гілки дерев були покриті полчищами жуків і гусениць.

    - Це ти винен! – закричав художник. – Ти звелів намалювати комах. А вони зїли весь ліс. Що ж робити?- у відчаї вигукнув художник. - Невже я ніколи не намалюю справжнього лісу?

    - Ніколи, якщо не намалюєш пташок і звірів.  – сказав лісовичок.

    Художник не став сперечатися. Взяв фарби і  пензлик. Він намалював дерева і кущі, постелив на землю пишний килим із трав і квітів. Під деревами він хитро заховав гриби, на листя посадив метеликів і жуків, на гілках дерев посадив пташок, а під деревам – тварин.

    (Виставляю все це)

    -         Діти, а які загадки ви знаєте про звірів і птахів?

    -         Мені подобається цей ліс, і я не хочу, щоб він загинув. – сказав Лісовичок.

    -         Але чому він має загинути?Адже тут є все.

    -         Ні, не все. Намалюй жабу і ящірку. – Сказав Лісовичок.

    І художник намалював жабу і ящірку.

    - Ось тепер – це справжній ліс. Тепер він буде жити. Тому що тут є все: і дерева ,і кущі,  гриби, і квіти, і тварини. Це – ліс.

         Художник почав розглядати картину, а Лісовичок кудись зник. А може він просто принишк в траві або заховався в кущах? Може, він заліз на дерево і його не видно в густому листі? Та мало куди він міг заховатися в  лісі? Адже ховаються в ньому тисячі жителів, і ховаються так, що абсолютно неможливо побачити! Але всі вони обов’язково знаходяться в лісі. І всі вони разом – це і є ліс.

    -         Ось і закінчилась наша подорож до лісу.

    -         Що нового ви дізналися про ліс?

    -         Чому ліс висихав до тих пір, поки художник не намалював усіх його мешканців?

    -         Як ми повинні ставитися до лісу і до природи взагалі?

    -         Давайте вивчимо правило друзів лісу:  « Багато лісу – не губи, мало лісу – бережи, нема лісу – посади»

    Категорія: Початкова школа | Додав: Zvivina
    Переглядів: 2351 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Меню сайту  



    E-mail:
    Пароль:
    <