•                                                         Четвер, 16.05.2024, 20:33                                                                  Ви увійшли як Гость              Сайт Чупирянського НВО    
  • Головна » Файли » Виховна робота » Програми виховної роботи

    ПРОГРАМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ
    13.11.2012, 15:33

    Автор: класний керівник Чупирянського НВО «ЗОШ I-II ступенів – дитячий садок» Кумайгородська Марія Андріївна

    Програма затверджена рішенням педагогічної ради школи від 26.10.2012 р.    

    Пояснювальна записка.

    В умовах творення нашої держави  проблема виховання і самовиховання творчої особистості набуває особливого значення. В сучасній школі виховання здійснюється на засадах національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства, держави і нації. Виховувати – означає проектувати поступове становлення якостей особистості і керувати здійсненням окреслених проектів. Програма виховної роботи передбачає проектно-цільову діяльність, що враховує такі компоненти навчально-виховного процесу: -         діагностування; -         визначення й обґрунтування педагогічних завдань; -         моделювання і прогнозування; -         проектування і планування, організація різних видів діяльності з учнями; -         моніторинг динаміки рівня життєвої активності вихованців; -         корекцію (самокорекцію) та регуляцію (саморегуляцію) відхилень у їхньому розвитку; -         аналіз та прогнозування виховних ситуацій. У дітей раннього підліткового віку відбувається інтенсивне формування особистості, зростання інтелектуальних і моральних сил, починається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному відношенні. Попередні дитячі інтереси зникають, виникають нові. Виникає інтерес до громадського життя, дитина намагається розібратися в потоці інформації, виробити власну точку зору. У дітей цього віку проявляються дві протилежні за змістом риси: з одного боку вони дуже зосереджені на собі, а з іншого – виникає вражаючий прояв альтруїзму. Їхня увага легко переходить із одного предмета на інший, однак вони можуть бути тривалий час зосереджені на тому, що їх зацікавило. Підлітки прагнуть відокремитися від всього дитячого. Вони допитливі, активні, різкі, діяльні, галасливі і емоційні, прагнуть до всього нового, незвичайного.          Підліткова рефлексія спрямована на розуміння самого себе: особлива увага приділяється власним якостям особистості, тому підвищується чутливість до оцінок з боку оточуючих, виникає орієнтація на реальні досягнення. Рефлексія відкриває недосконалість «Я», що глибоко переживається. Зростає критичність з приводу власних недоліків.          Моральна мотивація ще нестійка, тому підліток легко піддається навіюванню таких форм соціальної поведінки, які роблять його дорослим у власних очах.          З образом «Я» пов’язана самооцінка. Для підлітка важливо знати не тільки який він є, але й на скільки важливі його індивідуальні особливості для оточуючих.                 Наприкінці підліткового віку виникає потреба в життєвому самовизначенні, спрямованість на майбутнє, визначення свого життєвого шляху, майбутньої професії. Програма передбачає залучення учнів до різних видів діяльності: трудової, оздоровчої, пізнавальної, художньо-естетичної, культурної, ігрової, спортивної, що організовується у позаурочний час. Мета програми: виховання свідомого громадянина, покликаного відчути себе частинкою своєї родини, школи, села, держави, патріота своєї країни. Завдання програми: -         створити умови для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів; -         утверджувати принципи загальнолюдської моралі, правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших доброчинностей; -         формувати почуття господаря й господарської відповідальності, підприємливості та ініціативи; -         готувати дітей до реального життя; -         забезпечувати повноцінний розвиток дітей, охорону і зміцнення їх фізичного, психічного та духовного здоров’я. Очікувані результати: ·        набуття учнями вічних цінностей, що мають універсальне значення та необмежену сферу застосування (доброта, чесність, гідність, справедливість, любов); ·        сформування почуття патріотизму, національної гідності, бережливе ставлення до рідної землі, мови, культури, історичної пам’яті і таке інше; ·        усвідомлення громадянських цінностей: прав і свобод людини, обов’язків перед іншими людьми; ·        усвідомлення цінностей особистого життя, шкільного товариства та сімейних цінностей як моральних основ сім’ї, стосунків поколінь, законів подружньої вірності в коханні, піклування про дітей, любов до батьків, пам'ять про предків.           Планування виховної роботи   Розділ програми Мета Виховні досягнення Форми і зміст виховної діяльності Ставлення особистості до людей Сформувати духовно-моральну культуру особистості (чуйність, чесність, правдивість, справедливість, гідність, милосердя, совісність, терпимість, миролюбність та інші чесноти) Знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей. Вміння співпрацювати в колективі. Вміння прощати і просити пробачення. Єдність моральної свідомості  та поведінки.  Активна моральна життєва позиція. Усвідомлення ідеалів сім’ї, родини. 5 клас 1.Морально-етичні бесіди «Ти живеш серед людей», «Дякуй і цінуй старших за те, що вони передають тобі свою мудрість» 2.Колективне спілкування «Що таке дружба» 3.Міні-твори «Я і моя мрія», «Хочу і треба», «Можу допомогти» 4.Години класного спілкування: «Заповіді людяності», «Що я ціню в людині», «Чим я цікавий людям», «Маленька людина у великому світі», «Різні люди – різні погляди», «Ввічливі слова», «Добро – це краса», «Найкращі слова для мами», «Слово несе в собі мудрість» 5.Ігрові тренінги «Давайте знайомитись», «Вчимося спілкуватися» «Вчимося дарувати». 6.Колективні творчі справи: «Складаємо етикет поведінки мого однолітка», «Складаємо режим дня на суботу та неділю» 7.Рольова гра «На чужих помилках навчаємося» 8.Родинне свято «Берегиня нашого роду» 9.Святкова програма «Тато може…» 10.Трудові справи. Впорядкування шкільної території.   6 клас 1. Години класного спілкування: «Людей любити – добро чинити», «Як правильно вітатися», «З чого починається людина», «Народна мудрість у прислів’ях», «Навіщо людині совість» 2.Акція «Милосердя». Ярмарок солодощів. (Виручені кошти – на допомогу хворих) 3.Випуск стінгазет «Я та моє здоров’я», «Правильно харчуймося» 4.Тренінг. «Ні – шкідливим звичкам» 5. До нас у гості завітали: «Мій дідусь», «Моя бабуся» 6. Колективні творчі справи: «Моє генеалогічне дерево» 7.Рольова гра «Твої етикети» 8.Свята. « Мій тато був солдатом», «Руки моєї матусі». 9.Усний журнал «Єдність слова і діла» 10. Трудові справи. Впорядкування шкільної території. 7 клас 1. Години класного спілкування: «Права дитини», «Вірна дружба», «Закон і ми», «Моя родина». 2.Акція «Милосердя». Ярмарок солодощів. (Виручені кошти – на допомогу хворих) 3.Екскурсії «До краєзнавчого музею. Знати, щоб пам’ятати», «голодомор 1932-33 років». 4.Усні журнали: «Героїчне минуле мого народу», «Козак – людина вільна» 5.Родинне свято «Українська вишиванка»   Розділ програми Мета Виховні досягнення Форми і зміст виховної діяльності Розділ 1. Ставлення особистості до людей Сформувати духовно-моральну культуру особистості (чуйність, чесність, правдивість, справедливість, гідність, милосердя, совісність, терпимість, миролюбність та інші чесноти) Знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей. Вміння співпрацювати в колективі. Вміння прощати і просити пробачення. Єдність моральної свідомості  та поведінки.  Активна моральна життєва позиція. Усвідомлення ідеалів сім’ї, родини. 7 клас 6.Спортивно-родинні змагання «Тато, мама і я – спортивна сім’я» 7. Акції: «Милосердя». Ярмарок солодощів. (Виручені кошти – на допомогу хворих), «Подарую тобі іграшку» 8.Тренінги: «Як бути впевненим в собі»,  «Як стати лідером» 9.Творчі зустрічі з сільським головою: «Я також був дитиною», «Мій шлях до керівника» 10.Трудові справи. Впорядкування шкільної території. 11.Зустрічі з цікавими людьми: «Все починалося з мрії», «Мої трудові рекорди» 8 клас 1. Години класного спілкування: «Людей любити – добро чинити», «Як правильно вітатися», «З чого починається людина», «Народна мудрість у прислів’ях», «Навіщо людині совість» 2.Диспути «Чому люди бувають самотніми?», «Дисципліна – свобода, чи необхідність?», Скажи мені хто Я» 3.Свята «Зовнішня і внутрішня краса людини», «Тато й мама = два крила», « Так ніхто не кохав…» 4.Акція «Милосердя». Ярмарок солодощів. (Виручені кошти – на допомогу хворих) 5.Тренінги: «Народження істини», «Взаєморозуміння людей» 6.Вікторини: «Червона книга України», «Українські олімпійці», «Що? Де? Коли?» 7. Програми-змагання: «Турнір лицарів», «Осіння красуня», КВК, туристичний зліт. 8. До нас у гості завітали: «Я, колишній випускник цієї школи», «Як я обрав свою професію» 9.Творчі зустрічі з сільським головою: «Я також був дитиною», «Мій шлях до керівника» 10.Трудові справи. Впорядкування шкільної території. 9 клас 1. Години класного спілкування: «Любов до людини – джерело величі», «Етикети спілкування від Д.Карнегі», «Добро і довіра», «Любов’ю треба дорожити», «Основні ознаки дружби», «Ліричні настрої душі». 2.Коликтивне ігрове спілкування: «Конверт дружніх запитань», «Мої вчителі – друзі і порадники», «Колектив починається з мене», «Цінності моєї родини» 3.Диспути: «Хто гідний поваги», «Ким бути чи яким бути», «Моє і колективне» 4.Акція «Милосердя». Ярмарок солодощів. (Виручені кошти – на допомогу хворих) 5.Колективні творчі справи: «Жива газета», «День народження – це свято» 6.Вікторини: «Червона книга України», «Українські олімпійці», «Що? Де? Коли?» 7.Програми-змагання: «Турнір лицарів», «Осіння красуня», КВК, туристичний зліт. 8. До нас у гості завітали: «Я, колишній випускник цієї школи», «Як я обрав свою професію» 9.Вечори «Світ майбутніх професій», «Ми вибираємо, нас вибирають» 10.Трудові справи. Впорядкування шкільної території.   Розділ програми Мета Виховні досягнення Форми і зміст виховної діяльності Розділ 2. Ставлення особистості до себе Сформувати основні засади «Я-концепцій» особистості (самопізнання, самовизначення, самовиховання, самореалізація, самовдосконалення, самоствердження, самооцінка тощо) Вміння цінувати себе як унікальну і неповторну особистість. Знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я людини. Прагнення бути здоровою людиною. Знання та вміння оцінювати свій психічний та фізичний стан, своє здоров’я. Вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі. Вміння уникати конфліктних ситуацій; адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них; корегувати та регулювати свою поведінку 5 клас 1.Морально-етичні бесіди: «Кому людина зобов’язана тим, що вона живе?», «Умій брати мудрість життя від бабусі і дідуся», «Співчуття потребує діла», «Умій думати, мислити…», «Бути благородним у дружбі». 2.Свята: «Твій день народження», «Тато, мам і я спортивна сім’я», 3.Вікторини: «Юні ерудити», «Кмітливі і дотепні». 4.Години спілкування: «Як зберегти своє здоров’я?», «Пізнай себе», «Навіщо знання для людини?», «Твій режим дня», Бережи свій час», «Здоровий спосіб життя», «Правильне харчування і здоровий сон – запорука міцного здоров’я» 5.Усні журнали: «Щоб не трапилось біди, правил дорожніх дотримуйся завжди», «Будь ввічливим». 6.Ігри: «У здоровому тілі – здоровий дух». «Веселі естафети», «Веселі старти»   6 клас 1.Морально-етичні бесіди: «Що таке Щастя?», «Щоб було, якби людина робила все, що їй заманеться?», «Роби добро завжди», «Пам’ятай, що батьки живуть для твого щастя», «Твої успіхи – найбільше щастя для батьків», «Як правильно вітати в свято», «Не кидай слова на вітер». 2.Години спілкування: «Пізнай себе», «Шкідливі звички», «Моє духовне Я і моє фізичне Я», «Здоровий спосіб життя». 3.Бесіди від лікаря: «Особиста гігієна дівчаток», «Особиста гігієна хлопчиків», «Про шкідливість алкоголю»,  «Про шкідливість паління», «Моє здоров’я», «Мій режим», «Фізичне загартування школяра» 4.Тренінги: Як уникнути конфліктних ситуацій в класі», «Дотримання шкільної етики», Характер людини – яким він буває?». 5.Колективне спілкування:  «Пантоміма», «Конкурс ораторів» 6.Вікторини: «В країні казок», «Склади слово», «Ерудит» 7. Програми-змагання: «Нумо, хлопці», «Нумо, дівчата». 7 клас 1.Морально-етичні бесіди: «Будь великодушним і добрим», «Дружба і товаришування», «Чесна праця для людей, добре ім’я і гідність людини», «Будь наполегливим, допитливим, невтомним на шляху до знань», «Почуття провини – благородне почуття», « Правда і неправда». 2.Коликтивне ігрове спілкування: «Права дитини», «Твоє дозвілля». 3.Диспути: «Портрет сучасної культурної людини», «Чи модно бути вихованим». 4.Години спілкування: «Права на папері та в житті», «Чому культура – рушій прогресу» 5.Телефон довіри (анонімне спілкування з шкільним психологом, лікарем, класним керівником) 6.Усний журнал «Здоров’я – головне багатство» 7.Родинне свято «Рушники моєї бабусі» 8. Міні твори: «Коли я стану---« , «Я люблю…» 9.Ігрова родинна програма :» Чи знаю я свою дитину?»   8 клас 1.Морально-етичні бесіди: «У дитинстві, отроцтві, юності ти все береш у борг», «Ми завжди у чомусь зобов’язані», «Умій відчувати поруч з собою людину», «Як ставитеся до своїх батьків, так і ваші діти будуть ставитися до вас», «Бережи честь свого роду», «Подарунок – символ, подарунок пам'ять серця», «Читання – це праця, творчість, напруження духовних сил», «Моральна краса твого друга» 2.Годиниспілкування: «Заговори, щоб я тебе пізнав», «Чи любиш ти себе?», «Фізична краса не постійна, моральна – відносна, духовна краса – вічна». 3.Колективне спілкування: «Проблема на долоні», «Конверт дружніх запитань». 4.Створення життєвого проекту « Чого я хочу досягти в житті?» 5.Тренінг «Як подолати невдачу?» 6.Турнір ораторів «Промова на захист добра і милосердя» 7.Вчимося етикету: «Культура одягу», «»Як бути привабливим», «Її величність – виделка», «Правильно розмовляти», «Ми –  в громадському місці», «Як правильно привітати…» 8.Складання індивідуальної програми «Шлях до себе»   9 клас 1.Морально-етичні бесіди: «Умій контролювати свої бажання», «Умій жити для людей», «Вмій себе примусити», «Бережи честь з молоду», «Не марнуй сили своєї душі», «Умій дякувати», «Що таке емоційна чутливість?», «Хто такий егоїст?». 2.Колективне ігрове спілкування: «У колі симпатій», «Хочу запросити», «Давайте знайомитися». 3.Гра-анкета «Подивимося у дзеркало». 4.Колажі: «Мої цінності», «Мій ідеал», «Моя мрія». 5.Години спілкування: «Бережи честь з молоду», «Вміння бути самим собою», «Думку треба не тільки захищати, а й мати», «Життя – це не ті дні що пройшли, а ті, що запам’яталися», «Що таке самовиховання, самооцінка, самореалізація?», «Хочеш бути щасливим – будь ним!», «Умій сказати, умій змовчати», «Пізнай себе і пізнаєш свій світ», «Про культуру почуттів», «Без добрих справ немає доброго імені». 6.Презентації «Мої мрії», «Моя майбутня професія» 7.Диспут «Здоров’я – спадкове чи власне надбання?» 8.Гра місто веселих майстрів. 9. Свята : Щедрість материнських рук», «Дні мого дитинства наче плин води…»               Примітка. В основу програми покладено «Національна програма виховання учнів 1 -12 класів» (проект)  Журнал Виховна робота в школі, № 3 (40), березень, 2008 рік                                       

    Категорія: Програми виховної роботи | Додав: Zvivina
    Переглядів: 3200 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Меню сайту  



    E-mail:
    Пароль:
    <