•                                                         Четвер, 16.05.2024, 18:14                                                                  Ви увійшли як Гость              Сайт Чупирянського НВО    
  • Головна » Файли » Виховна робота » Вітальня психолога

    Тренінг
    09.10.2012, 13:52

      

                  

                 

    ТРЕНІНГ: « ХОЧЕШ ЗМІНИТИ СВІТ - ПОЧНИ З СЕБЕ»

     

    МЕТА: Формувати в учнів адекватну самооцінку; виховувати        ціннісне ставлення до себе; спонукати учнів до розуміння власної унікальності та значущості, ознайомити їх з вправами, що дають змогу підвищити рівень самооцінки.

     

    ЗАВДАННЯ:

    -         виховувати ціннісне ставлення до себе та оточення;

    -         формувати в учнів адекватну самооцінку;

    -         формувати навички толерантного спілкування.

     

    I.                   Вступна частина

    На дошці написані слова В. Шекспіра: «Наша особистість – це сад, а наша воля – її садівник».

         Психолог: Розпочну заняття віршем відомого українського поета Василя Симоненка.

     

    Ти знаєш, що ти - людина ?

    Ти знаєш про це чи ні?

    Усмішка твоя – єдина,

    Мука твоя – єдина,

    Очі твої – одні.

    Більше тебе не буде.

    Завтра на цій землі

    Інші ходитимуть люди,

    Інші кохатимуть люди –

    Добрі, ласкаві і злі.

    Сьогодні усе для тебе –

    Озера, гаї, степи.

    І жити спішити треба.

    Кохати спішити треба –

    Гляди ж не проспи!

    Бо ти на землі – людина,

    І хочеш того чи ні –

    Усмішка твоя – єдина,

    Мука твоя – єдина,

    Очі твої – одні.

     

         Що хотів сказати цими словами поет? До чого закликав?

     

    II.                Основна частина

     

    Вправа «Мій портрет»

    Спробуйте уявити себе видатним художником. Кожен художник хоча б раз в житті малював свій портрет. Тому ми теж намалюємо себе в усій красі. По закінченні вправи учні вивішують свої портрети і роблять висновок, що жоден з них не схожий один на одного.

     

    Вправа «Мої позитивні і негативні риси»

        

    Учасники ділять аркуш паперу навпіл. В одній колонці записують позитивні риси своєї особистості, а в другій – негативні. У колонці з позитивними рисами список повинен бути довший.

     

    Вправа «П’ять добрих слів»

     

         На аркуші паперу кожен з учасників обводить свою долоню. У центрі пише власне ім’я і передає аркуш по колу. Решта учасників повинні написати на «пальчиках» ті якості, які вони цінують у власника долоні. Коли аркуш повертається до власника, він порівнює своє сприйняття власної особистості зі сприйняттям її рештою учасників.

     

    Релакс – вправа «Чарівні туфлі»

     

         Психолог: Сядьте зручніше, заплющте очі й спробуйте уявити все, що я буду зачитувати.

         «Уяви, що тебе запросили на дитяче свято. Ти стоїш у своїй кімнаті й думаєш, що тобі вдягти. Ти дістаєш речі, які хочеш одягти, і раптом бачиш у глибині шафи чарівні золоті туфлі. Вони виблискують таким ясним та теплим світлом, що ти одразу ж починаєш приміряти їх. Вони тобі дуже пасують. Взувши їх, ти одразу відчуваєш себе зовсім по-іншому, начебто став більшим, значимішим, привабливішим. І ти впевнений, що в цих туфлях уже не будеш соромитися й інші діти будуть тобою захоплюватися…

         Уяви, що в цих золотих туфлях ти йдеш на свято. І ледве встигаєш відчинити двері, як діти підходять до тебе і вітаються. Кожен хоче потиснути тобі руку або обійняти тебе. Усі в один голос говорять, що вони раді бачити тебе. Ти проходиш в кімнату і опиняєшся в центрі групи дітей, які тобі посміхаються і всім виглядом показують, що ти їм подобаєшся. Уяви, що ти граєш з ними, і вони знову і знову говорять тобі про те, як вони раді, що ти прийшов… Їм так добре бути з тобою поряд…

          Тепер уяви, що ти вже збираєшся йти додому. Ти чуєш, як решта дітей говорять тобі: «Будь ласка, не йди. Побудь з нами ще трохи!» Послухай, як вони запрошують тебе до себе в гості: «Я хочу, щоб ти прийшов до мене на день народження… Приходь до мене в гості, я хочу погуляти з тобою». Ти посміхаєшся дітям у відповідь і домовляєшся з ними про майбутні зустрічі».

    Обговорення:

    -         Як ви себе почували, коли на вас були чарівні туфлі?

    -         У яких ситуаціях можна використовувати «золоті» туфлі?

     

    Коли вам тяжко, ви невпевнені у своїх силах, соромитеся, уявіть, як ви одягаєте чарівні туфлі і змінюєтесь.

     

             Діагностичний тест «Яблунька»

             Учням пропонують на аркуші паперу намалювати дерево ( яблуню).Далі діти намалюють яблучко в будь - якій частині малюнка (на дереві під деревом). Яблуко може бути різного кольору та форми. По закінченні малюнки  аналізують: чим менший розмір яблука  і чим нижче воно зображено  на дереві ( або під деревом) , ти нижчий рівень самооцінки має дитина. Чим вище яблуко і більше за розміром – тим вищий рівень самооцінки. Якщо яблуко зображено по центру  дерева – можливий егоцентризм дитини. Нестандартне зображення яблука свідчить про оригінальність, творчий підхід та нестандартне мислення.

     

     Вправа « Рекламний ролик»

    Вправу виконують у парі. Один учасник розрекламує свого партнера: розповідає про свої здібності, позитивні риси так, ніби це об’єкт реклами, тобто презентує свого колегу .Потім учасники міняються ролями.

     

    Вправа « Дзеркало»

    Учасники передають по колу дзеркало. Кожен повинен посміхнутися своєму відображенню і сказати собі якийсь комплімент або приємні слова.

     

     

    ІІІ. Заключна частина

    -         Оброворення:

    -         Чи вдалося вам набути впевненості у собі?

    -         Що нового ви дізналися про власну особистість?

     

     

        -        Підбиття підсумків

     

     

    Категорія: Вітальня психолога | Додав: Zvivina
    Переглядів: 1350 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Меню сайту  



    E-mail:
    Пароль:
    <