Головна » Файли » Виховна робота » Вітальня психолога |
09.10.2012, 13:52 | |
ТРЕНІНГ: « ХОЧЕШ ЗМІНИТИ СВІТ - ПОЧНИ З СЕБЕ» МЕТА: Формувати в учнів адекватну самооцінку; виховувати ціннісне ставлення до себе; спонукати учнів до розуміння власної унікальності та значущості, ознайомити їх з вправами, що дають змогу підвищити рівень самооцінки. ЗАВДАННЯ: - виховувати ціннісне ставлення до себе та оточення; - формувати в учнів адекватну самооцінку; - формувати навички толерантного спілкування. I. Вступна частина На дошці написані слова В. Шекспіра: «Наша особистість – це сад, а наша воля – її садівник». Психолог: Розпочну заняття віршем відомого українського поета Василя Симоненка. Ти знаєш, що ти - людина ? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Більше тебе не буде. Завтра на цій землі Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди – Добрі, ласкаві і злі. Сьогодні усе для тебе – Озера, гаї, степи. І жити спішити треба. Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи! Бо ти на землі – людина, І хочеш того чи ні – Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Що хотів сказати цими словами поет? До чого закликав? II. Основна частина Вправа «Мій портрет» Спробуйте уявити себе видатним художником. Кожен художник хоча б раз в житті малював свій портрет. Тому ми теж намалюємо себе в усій красі. По закінченні вправи учні вивішують свої портрети і роблять висновок, що жоден з них не схожий один на одного. Вправа «Мої позитивні і негативні риси»
Учасники ділять аркуш паперу навпіл. В одній колонці записують позитивні риси своєї особистості, а в другій – негативні. У колонці з позитивними рисами список повинен бути довший. Вправа «П’ять добрих слів» На аркуші паперу кожен з учасників обводить свою долоню. У центрі пише власне ім’я і передає аркуш по колу. Решта учасників повинні написати на «пальчиках» ті якості, які вони цінують у власника долоні. Коли аркуш повертається до власника, він порівнює своє сприйняття власної особистості зі сприйняттям її рештою учасників. Релакс – вправа «Чарівні туфлі» Психолог: Сядьте зручніше, заплющте очі й спробуйте уявити все, що я буду зачитувати. «Уяви, що тебе запросили на дитяче свято. Ти стоїш у своїй кімнаті й думаєш, що тобі вдягти. Ти дістаєш речі, які хочеш одягти, і раптом бачиш у глибині шафи чарівні золоті туфлі. Вони виблискують таким ясним та теплим світлом, що ти одразу ж починаєш приміряти їх. Вони тобі дуже пасують. Взувши їх, ти одразу відчуваєш себе зовсім по-іншому, начебто став більшим, значимішим, привабливішим. І ти впевнений, що в цих туфлях уже не будеш соромитися й інші діти будуть тобою захоплюватися… Уяви, що в цих золотих туфлях ти йдеш на свято. І ледве встигаєш відчинити двері, як діти підходять до тебе і вітаються. Кожен хоче потиснути тобі руку або обійняти тебе. Усі в один голос говорять, що вони раді бачити тебе. Ти проходиш в кімнату і опиняєшся в центрі групи дітей, які тобі посміхаються і всім виглядом показують, що ти їм подобаєшся. Уяви, що ти граєш з ними, і вони знову і знову говорять тобі про те, як вони раді, що ти прийшов… Їм так добре бути з тобою поряд… Тепер уяви, що ти вже збираєшся йти додому. Ти чуєш, як решта дітей говорять тобі: «Будь ласка, не йди. Побудь з нами ще трохи!» Послухай, як вони запрошують тебе до себе в гості: «Я хочу, щоб ти прийшов до мене на день народження… Приходь до мене в гості, я хочу погуляти з тобою». Ти посміхаєшся дітям у відповідь і домовляєшся з ними про майбутні зустрічі». Обговорення: - Як ви себе почували, коли на вас були чарівні туфлі? - У яких ситуаціях можна використовувати «золоті» туфлі? Коли вам тяжко, ви невпевнені у своїх силах, соромитеся, уявіть, як ви одягаєте чарівні туфлі і змінюєтесь. Діагностичний тест «Яблунька» Учням пропонують на аркуші паперу намалювати дерево ( яблуню).Далі діти намалюють яблучко в будь - якій частині малюнка (на дереві під деревом). Яблуко може бути різного кольору та форми. По закінченні малюнки аналізують: чим менший розмір яблука і чим нижче воно зображено на дереві ( або під деревом) , ти нижчий рівень самооцінки має дитина. Чим вище яблуко і більше за розміром – тим вищий рівень самооцінки. Якщо яблуко зображено по центру дерева – можливий егоцентризм дитини. Нестандартне зображення яблука свідчить про оригінальність, творчий підхід та нестандартне мислення. Вправа « Рекламний ролик» Вправу виконують у парі. Один учасник розрекламує свого партнера: розповідає про свої здібності, позитивні риси так, ніби це об’єкт реклами, тобто презентує свого колегу .Потім учасники міняються ролями. Вправа « Дзеркало» Учасники передають по колу дзеркало. Кожен повинен посміхнутися своєму відображенню і сказати собі якийсь комплімент або приємні слова. ІІІ. Заключна частина - Оброворення: - Чи вдалося вам набути впевненості у собі? - Що нового ви дізналися про власну особистість? - Підбиття підсумків | |
Переглядів: 1403 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |